So sieht dein Alltag aus
- Your focus will be supporting our customers by providing advice on our insurance products over the phone, Monday to Friday, 8:00 am – 6:00 pm.
- You will handle phone inquiries across services, finance, sales, and data updates. From time to time, you will also respond to straightforward written requests.
- Logging calls into our system and helping maintain the high service standards our customers expect will be part of your daily routine.
- You will have an eye for spotting sales opportunities, passing them along to our agencies, playing an important supporting role in our sales process.
- You'll also send out premium and benefit statements, account summaries, and assist with general administrative tasks.
Das bringst du mit
- The most important thing is a solid educational or professional background: whether you're a certified customer service professional, retail specialist, business administrator, or have completed your high school diploma - we want to hear from you.
- If you also hold a VBV certification, have insurance experience, or have worked in a customer service center before, that's a definite plus.
- You enjoy talking to customers on the phone, tackle a variety of questions with positivity and enthusiasm, and always keep the client front and center.
- You bring a positive attitude, think critically and solution-focused, and stay resilient under pressure.
- You're comfortable with laptops and navigating complex IT systems. Using artificial intelligence (AI) excites you, as it's now a key part of our every day work.
- You have an excellent command of spoken English and German and you can communicate confidently with clients. Maybe you also speak French or Italien?
Gute Argumente - typisch CSS
- Arbeite flexibel: Passe deine Arbeit jährlich an deinen Lebensstil an - mit Teilzeitoptionen und anderen flexiblen Modellen wie Homeoffice und weiteren mehr.
- Erfreue dein Portemonnaie: Benefits wie Bonus, Reka, vergünstigte Krankenkassenprämie und weitere, die schnell einmal ein paar Tausender im Jahr ausmachen.
- Wähle dein Ferienmodell: 5 oder 6 Wochen Ferien? Deine Entscheidung. Entsprechend arbeitest du 41 oder 42 Stunden pro Woche.
- Bilde dich weiter: Wir sehen es gerne, wenn du dich intern oder extern weiterbildest und unterstützen grosszügig mit Zeit und Geld.
- Bleibe fit: Ergonomische Arbeitplätze, Förderung des mentalen Wohlbefindens und viele weitere Angebote rund um deine Gesundheit.
- Engagiere dich sozial: Das Leben meint es gut mit dir? Dann lass andere an deinem Glück teilhaben und erweitere alleine oder im Team deinen Horizont.
Kontakt
Fragen zur Stelle an deine/n Führungsverantwortliche/n?
Aleks Brkic ist für dich da.
058 277 79 36
Fragen zum Bewerbungsprozess?
Chantal Hügli ist für dich da.
058 277 60 33
Diese Stelle besetzen wir ohne externe Personalagenturen.